یارِ دانشجو

یارِ دانشجو

آموزش های اولیه ای که هردانشجو خوبه بدونه
یارِ دانشجو

یارِ دانشجو

آموزش های اولیه ای که هردانشجو خوبه بدونه

آموزش استفاده بهینه ازصفحه کیبورد

به نام خدا

 
شاید یکی از چیزهایی که یک دانشجو باید بدونه، استفاده مطلوب از صفحه کیبورد باشه ؛‌ یعنی یک دانشجو باید بتونه خوب تایپ کنه تا بتونه پایان نامه یا مقاله ای رو خودش به سرانجام برسونه.
خوب برای شروع شما باید اول صفحه کلید خودتون که همون کیبورد هست رو به فارسی تبدیل کنید و جای کلماتش رو بدون داشتن برچسب فارسی دقیق بدونید . پس مطابق شکل زیر مسیر رو میرید.
اول میریم داخل کنترل پنل مانند شکل زیر


حالا از داخل کنترل پنل ادد لنگوئیج رو میزنی (فلش شماره 2) این درحالی هست که کنترل پنل شما در حالت category (فلش شماره 1) البته در حالت های دیگر هم ممکن هست .

صفحه تنظیمات Region and Language همانند تصویر زیر نمایش داده می شود .  بر روی تب Keyboards and Language کلیک کرده و در همان قسمت بالا بر روی کلید Change Keyboards کلیک کنید.

در پنجره فوق ، روی دکمه Change keyboards کلیک کنید تا وارد قسمت زیر شوید. در این قسمت زبان های نصب شده که به صورت پیش فرض فقط انگلیسی است را مشاهده می کنید: 

حالا روی دکمه Add کلیک کنید. در صفحه باز شده به دنبال Persian بگردید و در زیرمجموعه آن ، تیک مربوط به آن را بزنید و OK کنید. به این ترتیب شما توانستید زبان فارسی را به کیبورد ویندوز 7 خود اضافه کنید. در ویندوز 8 به بالا هم از این راحت تر خواهد بود .

 اما مسیر کلی همین هست .حالا شما با استفاده از  با استفاده از Alt + Shift زبان تایپ خود را میتوانید عوض کنید.

آموزش تایپ سریع ( ده انگشتی )

خب حالا مسیر ما مشخص شده و ما زبان کیبورد مون فارسی شده سعی کنید جای کلمات رو با دستتان یاد بگیرید چون شاید نخواید با زدن برچسب به صفحه کیبورد شکل صفحه کیبورد خود را تغییر بدید یا نتونید برچسب تهیه کنید بخاطر همین سعی کنید باانگشتتون اونو حفظ کنید البته این روش رو تایپیستها بلدند اما من برای بقیه دوستان که این مطلب رو نمیدونن میگم. خوب برای یه تایپ سریع شما باید از ده انگشت دستتون استفاده کنید. به این ترتیب که مچ دستتون رو میذارید بیرون از صفحه کلید . و  انگشتهای دستتون رو تکیه میدید بعد دو انگشت سبابه شما قرار میگیره روی ردیف دوم از پایین این ردیف در کیبورد ردیف اصلی هست انگشت سبابه شما قرار میگیره روی دو کلیدی که یه برجستگی کوچیک روش داره .

بعد چهار انگشت دیگه به ترتیب روی کلید های بعدی قرار میگیرند و دو انگشت شست شما قرار میگیره روی اسپیس که فاصله بندازه بین حروف.
حالا ردیف بالا و پایین هم به همین صورت هر انگشت از ردیف وسط میاد کلید های بالا و پایین  خودشو میزنه با این حساب انگشتهای سبابه میتوانندهرکدام  شش کلید رو در اختیار داشته باشند .
انگشتهای میانه هر کدوم سه کلید انگشتهای انگشتری هم هر کدام سه کلید و انگشت کوچک هم انگشت دست راست پنج کلید و دست چپ سه کلید منهای کلیدهای کاربردی مثل شیفت و اینتر و ....که زدن اونا هم با انگشت کوچک هست .
این کارو با همه حروف در هر زبانی میتونید اجرا کنید. تمرین کنید تا همه زبانها رو به همین صورت تایپ کنید .


میانبرها در  تایپ  :

برای نیم فاصله مثلا " بین افعالی که با می  شروع می شوند

 می شود بایداینطور نوشته شود >>>> می‌شود

باید دکمه ctrl + کلید- باهم زده بشوند.

 همزه ها: Shift+ A+S+D

تنوین :Shift + Q+W+E

ویرگول:Shift+T


shift + ت = ـــــــــ کــشــیدن حــروف بر روی کیبورد؛ مثل بـــــــی تــــو


اگه دیدید یه موقع اعدادتو نمی زنه احتمالا اشتباهی دکمه Num lock  رو زدید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد